HIT ME TV nieuwe single

HIT_ME_TV_-_IIII_III_I_-_albumcover_kleinVandaag lanceert HIT ME TV de nieuwe single The Industry. De bijbehorende videoclip is nu te vinden op YouTube. De band werkte voor deze video samen met de jonge talentvolle regisseur Nils Gerbens van 100% HALAL.

Wie de nieuwe video van HIT ME TV ziet krijgt de bandleden frontaal in zwart wit op zich afgevuurd. Maar wat zie je nu precies? Door verschillende beelden in verticale lijnen met elkaar te versnijden ontstaat een vervreemdend, bijna kubistisch effect.


Zie je één of meerdere personen tegelijk? Kijk je naar één of meerdere beelden?

De clip mondt uit in een totalitair hoogtepunt van gescandeerde vocalen - Hold on to the industry - We really need the job done! - terwijl de bandleden opdoemen en verdwijnen, steeds verstrengeld in verticale composities. De nieuwe video sluit daarmee aan bij de visuele stijl van het nieuwe album IIII III I dat op 16 maart verscheen.

Verwijst The Industry misschien naar de muziekindustrie die het Amsterdamse viertal uitdaagde door geen nieuwe hoesjes te drukken maar de album artwork te stansen (snijden) in hoesjes uit hun eigen cd verzameling? Zanger Jaap Warmenhoven legt uit: "Ik ben opgegroeid naast een grote cacaofabriek, The Industry gaat voor mij over een bijna nostalgisch verlangen naar tastbaarheid. Voor veel mensen gaat 'iets maken' tegenwoordig vooral over computeren en bellen. Toen we zelf onze hoezen sneden ervoeren we die ambachtelijkheid, dat was fijn.”


IIII III I
Op 16 maart verscheen het nieuwe album ‘IIII III I’ (spreek uit: ‘431’) van de indiepop-band HIT ME TV, geproduceerd door Frank Duchêne (Hooverphonic, Ozark Henry, Soulwax). HIT ME TV nam twee jaar de tijd om voor ‘IIII III I’ twaalf nieuwe nummers  te schrijven. Het werk wordt gepresenteerd als een ode aan de pophistorie door gebruik te maken van de rijke beelden die de popmuziek voortbracht. Zo snijdt de band bij optredens zelf nieuwe album-art uit je oude cd-hoesje.
De cd-hoes en eerste videoclip ontstonden door reeds bestaande beelden uit de popmuziek te bewerken. Voor ‘New York Kids’ werd gebruik gemaakt van fragmenten uit oude videoclips die te vinden waren op YouTube. Het album zelf wordt bij optredens ‘ter plaatse’ gedrukt (stansen) op een door jezelf meegebrachte oude cd naar keuze. In de winkels ligt een exemplaar waarop het HIT ME TV logo is gestanst op gerecycled papier. Voor de albumtitel werd de eigen bandnaam hergebruikt: laat alle horizontale en diagonale lijnen weg en HIT ME TV wordt gereduceerd tot haar verticale essentie.


“levenslustige cd”  
NRC Handelsblad

“HIT ME TV is de frisheid niet kwijtgeraakt en heeft zowel instrumentaal als vocaal een reuzenstap gemaakt”
MUZIEK.nl MAGAZINE

“voortreffelijk album”
OOR


www.hitmetv.net